Alfa a omega prodeje nemovitosti: Prohlídka. Zvládněte ji se vší parádouAlfa a omega prodeje nemovitosti: Prohlídka. Zvládněte ji se vší parádoulogo-smalllogo-small
  • Úvod
  • Služby
    • Home staging
    • Profesionální prezentace nemovitosti
    • Marketing a podpora prodeje nemovitosti
    • Právní a finanční služby
    • PENB
    • Inspekce nemovitosti
  • Reference
    • Ukázka prezentace nemovitosti
  • Blog
  • Kontakty
  • Kdo jsem
Kontaktujte nás
✕
Jak vybrat realitního makléře, se kterým dobře prodáte
9. 1. 2019
Vyhněte se honu za provizí: Proč při prodeji nemovitosti spolupracovat s jedním makléřem
28. 11. 2019

Alfa a omega prodeje nemovitosti: Prohlídka. Zvládněte ji se vší parádou

Publikováno Petr Doležal 23. 1. 2019

Teď jde do tuhého. Na Vaši nemovitost se přijde podívat vážný zájemce, který by ji mohl koupit. Jak předejít nervům a mít přípravu na jedničku? Následujte nás do článku.

Svůj dům nebo byt jste perfektně nacenil/a. Fotky v atraktivním inzerátu jsou jako ze žurnálu. Začínají Vám volat lidi, kteří o nemovitost mají zájem.

Čeká Vás to nejdůležitější: Ukázat nemovitost tak, aby zájemce “omráčila” a zasáhla přímo do srdce.

Jak se připravit na prohlídku, aby vše běželo hladce a plynule jako na běžícím pásu?

Prohlídka začíná prvním telefonátem

Doopravdy. Je to poprvé, kdy se zájemcem začnete komunikovat. První dojem může rozhodnout, jestli si padnete “do oka”, nebo ne. Vyplatí se být vstřícní, slušní, ale také sebevědomí.

Dohodněte si jasný termín prohlídky a začněte připravovat nejen nemovitost, ale i sebe.

Zkoušení dělá mistry, prohlídka nanečisto

Berte to jako představení. Kdybyste se chystali na hlavní roli v divadle, taky byste do toho nešli bez zkoušky. Není od věci si dům projít a připravit si, co, jak ukážete a o čem zájemců povíte.

Uvidíte, že při první prohlídce budete hýřit sebejistotou a nic Vás nepřekvapí.

Prezentujte domov jako klícku. Ukliďte

Myslíte, že je to samozřejmost? Divili byste se. I tady platí, že první dojem rozhodne. Pokud pozvete zájemce do neuklizených místností, může Vám to přinést slušné komplikace.

Vás by nadchl dům, ve kterém Vás přivítá nepořádek?

Berte to třeba jako jarní úklid: Záclony, koberce, kouty, okna… U rodinných domků: Posekaný trávník, shrabané listí, vytrhaný plevel…

Na každém detailu záleží.

Pokud na to nemáte čas, zajistěte si profesionální úklid a home staging.

Zbytečně neinvestujte. Návratnost je mizivá

Dům po rekonstrukci má sice mnohem vyšší hodnotu, ale do větších stavebních úprav se nepouštějte. Náklady navíc, které připočtete do prodejní ceny, můžou dát nemovitosti “razítko neprodejné”. A co Vy víte, třeba chce mít nový majitel dům tak, jak je teď, aby si ho mohl upravit podle svého.

Menší opravy bývají ekonomičtější: Například přemalování zdí, natření plotu, či oprava kapajícího kohoutku v kuchyni zvyšují hodnotu domu v očích zájemců.

Včas za každou cenu. Ať už Vy, nebo někdo z rodiny

Pokuste se dohodnutou prohlídku nemovitosti nerušit. Přesunutá schůzka může v zájemci vyvolat dojem, že to s prodejem nemyslíte vážně. Když skutečně nemůžete, sežeňte si za sebe náhradníka. Pomůže Vám i slušná realitní kancelář.

Netlačte na pilu, mohla by se zlomit

Je pochopitelné, že chcete prodat rychle. Během prohlídky však na zájemce nevyvíjejte sebemenší tlak. Zkuste se vžít do kupujícího: Koupě domu nebo bytu je závažným životním rozhodnutím, které ho bude provázet celý život.

Nechte hosty rozkoukat. Porozhlédnout se. Nasát atmosféru. Potřebují se v klidu naladit na vlnu nového domova. Připravte se na to, že prohlídka většího bytu nebo domu může trvat více než hodinu. Ale může se klidně stát, že prohlídka zabere i několik hodin, a to zejména u dražších a rozložitých nemovitostí.

Pokud je zájemců hodně, tak prohlídky nejsou chvilkovou záležitostí.

A drobným občerstvením si připíšete další bonusové bodíky.

Podklady stále po ruce

Zájemci se nechystají koupit 10 rohlíků a 20 deka salámu. Mějte proto připravené všechny doklady a dokumenty, které se k nabízenému objektu vztahují: Výpis z katastru nemovitostí, výkresovou dokumentaci, znalecký odhad ceny, průkaz energetické náročnosti, nebo dokument posuzující technický stav nemovitosti.

Dobrá rada na závěr: Buďte otevření

Zájemci se budou ptát. Co je tady rozbité, co je třeba ještě opravit. Jací jsou sousedé, jaký je hluk pod okny, když jezdí lidi z práce…

Jednejte na rovinu. Pravdivě. Každá nemovitost má své zápory a klady. Snažte se ta negativa vyvážit pozitivy.

Raději byste prohlídky nemovitosti nechali na někom jiném?
Jako zkušení makléři víme, jak na zájemce zapůsobit a umíme vyjednávat. Domluvme si schůzku. >>

Sdílet
0
Petr Doležal
Petr Doležal
© 2020 Petr Doležal - můžu být i Váš makléř